Montessoriańska matematyka urzekła już wielu. Nic dziwnego, tutaj każda abstrakcja ma swoje odzwierciedlenie w konkrecie. Sama jako dorosła już osoba odkryłam na nowo matematyczne tajniki. Zasafsynowały mnie montessoriańskie materiały do matematyki, a część zagadnień nabrało zupełnie innego wymiaru.
Ułamki są dość abstrakcyjne gdy uczymy ich w tradycyjny sposób, ale można inaczej. Istnieją sposoby na to aby ułamki były czymś więcej niż licznikiem, mianownikiem i kreską ułamkową.
Montessoriański program zawiera całe sekwencje prezentacji do wprowadzania ułamków. Dziś chcę Wam pokazać jak można dzielić liczbę całkowitą przez ułamek. I to na konkretach!
Zapraszam na prezentację:
Ułamki w montessoriańskiej klasie wprowadza się dużo wcześniej niż przewiduje podstawa programowa. Już pierwszoklasiści z powodzeniem mogą uczestniczyć w pierwszych prezentacjach. W szkole systemowej ułamki pojawiają się w klasie 4. Dzieci mają zatem dużo czasu, aby przećwiczyć wszystko na konkretach i w późniejszym czasie odnieść sukces.
Bez wątpienia największym sukcesem będzie dokładne zrozumienie zagadnień matematycznych i odkrycie co z czego wynika.